ساعت و دماسنج دیجیتال با پنل LED و ریموت کنترل

این پروژه یک دستگاه ساعت، تاریخ شمسی و دماسنج دیجیتال با 4 ماژول پنل LED می باشد، طراحی این مدار کاملا به صورت ماژولار صورت گرفته و افزایش یا کاهش پنل های LED جهت تغییر کاربرد به سهولت امکان پذیر است. در این پروژه برای تنظیم ساعت و تاریخ دو راه ممکن است، یک راه استفاده از میکروسوئیچ های تعبیه شده بر روی برد اصلی و راه دیگر استفاده از ریموت کنترل می باشد. برای اندازه گیری دمای محیط از سنسور DS18B20 و برای تامین ساعت زمان واقعی از تراشه ساعت DS1307 به همراه باتری بک آپ استفاده شده است. لازم به ذکر است که ارتباط بین پنل های LED و برد اصلی یک ارتباط پنج سیمه بوده و ابعاد هر پنل LED برابر 4.5*7 سانتی متر می باشد. برنامه این پروژه به زبان بیسیک نوشته شده و میکروکنترلر استفاده شده ATmega8 می باشد.

بعد از اتصال آداپتور به مدار، در مرحله اول تاریخ نمایش داده شده و بعد نوبت به نمایش ساعت و سپس نمایش دما می رسد. برای تنظیم تاریخ کلید بالا و برای تنظیم ساعت کلید پایین را بفشارید. بعد از انتخاب تاریخ یا ساعت، با فشردن کلید های بالا یا پایین مقدار مورد نظر خود را تنظیم کرده و سپس کلید تایید را بفشارید تا از تنظیمات خارج شوید. علاوه بر کلیدهای روی برد، توسط ریموت هم می توان ساعت و تاریخ را تنظیم نمود، به این صورت که برای تنظیم تاریخ کلید A و برای تنظیم ساعت کلید B را بفشارید. بعد از انتخاب تاریخ یا ساعت، با فشردن کلیدها مقدار مورد نظر خود را تنظیم کرده و سپس چند لحظه صبر کنید تا به صورت خودکار از تنظیمات خارج شوید.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

هر دستگاه مونتاژ شده: 845000 تومان
برنامه کامل و شماتیک: 985000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 235000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 65000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

۲ نظر

  1. این ساعت خروجی چند ولت داره و چند میلی امپر؟
    امکان ارائه فایل hex ب همراه برد مونتاژ شده وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *