مانیتورینگ بدون وقفه موتور و سنسورها با برد کنترل دو هسته ای

این پروژه یک سیستم مانیتورینگ دور موتور، سطح مایعات، نور و زاویه قرارگیری جسم به صورت دو هسته پردازشی می باشد. از آنجایی که مانیتورینگ دور موتور در این پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا برای افزایش دقت از یک میکروکنترلر ATmega8 برای بررسی دور موتور و راه اندازی تراشه ساعت DS1307 استفاده شده است تا در هنگامی که دستگاه در حال بررسی سایر سنسورها یا در حال ارتباط با اپراتور از طریق ارسال و دریافت پیامک است هیچگونه وقفه ای در بررسی دور موتور ایجاد نشود. برای بررسی سنسور زاویه MPU6050، سنسورهای نور LDR، سنسور سطح آب و همچنین ارتباط با ماژول SIM900 جهت برقراری ارتباط پیامکی و ارتباط با کارت حافظه MicroSD جهت ذخیره تمامی اطلاعات به صورت پارتیشن بندی شده و کنترل استپ موتور جهت اعلام وضعیت داده های ورودی و نمایش اطلاعات در LCD کاراکتری 16*2 از یک میکروکنترلر ATmega64 استفاده شده است. ارتباط بین میکروکنترلرها با یکدیگر توسط ارتباط سریال UART برقرار شده و این دو میکروکنترلر به صورت مداوم با یکدیگر به تبادل اطلاعات می پردازند. برای کنترل نور پس زمینه LCD از سنسور لمسی استفاده شده است تا در صورتی که این سنسور لمس شد نور پس زمینه تا مدتی روشن بماند. لازم به ذکر است که این دستگاه قابلیت دریافت لیستی از تاریخ و ساعت را به صورتی پیامکی دارد تا در صورتی که به این تاریخ ها و زمان ها رسید وضعیت تمامی سنسورها و موتور را به شماره های وارد شده ارسال کند. تمامی آی سی ها و میکروکنترلرها جهت کوچکتر شدن ابعاد مدار به صورت SMD انتخاب شده اند، فیبر مدار به صورت دو لایه طراحی شده و برنامه به زبان بیسیک در بیش از 1800 خط نوشته شده است.

DUAL-CORE-SENS-SIM9001

DUAL-CORE-SENS-SIM9002

این دستگاه قابلیت استخراج متن و کد دستوری مورد نظر از سایر اطلاعات دریافتی را دارد، بعد از اولین روشن شدن دستگاه و تنظیم ساعت و تاریخ سیستم توسط ارسال کد *194*800*تاریخ*ساعت# توسط پیامک، موتور به صورت چپگرد حرکت می کند و بر روی ال سی دی پیامی مبنی بر وارد کردن شماره تلفن نشان داده می شود و کاربر می تواند یک شماره تا 5 شماره موبایل را در قالب یک پیامک کلی یا چند پیامک توسط کد *194*009*1*شماره مورد نظر# به سیستم ارسال نماید. بعد از اینکه سیستم ذخیره شماره موبایل ها را به کاربر توسط پیامک اطلاع داد، کاربر با ارسال متن exit خروج از کنترل پنل را اطلاع می دهد.

در این صورت دستگاه لود شده و چون شماره شناسایی 10 رقمی، 20 رقمی و 15 رقمی وجود ندارد با ارسال کدهای *194*001# و *194*002# و *194*003# به شماره ها اعلام می کند که شماره شناسایی 10 رقمی، 20 رقمی و 15 رقمی را وارد کنند و موتور همچنان در حال چپگرد است. بعد از وارد کردن شماره شناسایی 10 رقمی، 20 رقمی و 15 رقمی توسط کد های *001*194* شماره 10 رقمی # و *002*194*شماره 20 رقمی# و *003*194*شماره 15 رقمی# با ارسال پیام به کاربر ذخیره شدن آنها را اطلاع می دهد و موتور راستگرد می شود. به این نکته توجه شود که بعد از لود سیستم، شماره های ذخیره شده در حافظه می توانند شماره موبایل ها و شماره شناسایی 10 رقمی، 20 رقمی و 15 رقمی و همچنین محدوده تنظیمی سنسورها را تغییر دهند. نحوه ارسال و دریافت کدهای دستوری در فایل دانلود قرار داده شده است.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

هر دستگاه مونتاژ شده: 895000 تومان *به همراه کارت حافظه 4 گیگابایت MicroSD*
برنامه کامل و شماتیک: 195000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 85000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 45000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *