پروژه الکترونیک - پروژه های الکترونیک

دزدگیر تماس گیرنده همراه با ریموت کنترل

این پروژه یک دزدگیر حساس به حرکت PIR است که به آن قابلیت شماره گیری تلفن افزوده شده است، سنسور حرکتی (چشمی) استفاده شده در این پروژه از نوع سنسورهای بازاری بوده و در اغلب دزدگیرهای شرکتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای پخش آلارم مورد نیاز از یک آژیر 12 ولتی استفاده شده است تا در صورت حرکت جسم از مقابل سنسور آژیر به صدا دراید. در مدار اصلی از یک LCD کاراکتری 16*2 جهت نمایش پیام های دستگاه استفاده شده است و میکروکنترلر استفاده شده در هر دو بخش مدار اصلی و مدار ریموت ATmega16 می باشد و برنامه به زبان بیسیک نوشته شده است.

SEC-PIR-TEL-REMOTE-2

نحوه کار پروژه به این صورت است که بعد از اتصال آداپتور به دستگاه به کاربر پیام ساخت پسورد داده می شود و بعد از وارد کردن پسورد، جهت اطمینان از پسورد وارد شده از کاربر خواسته می شود تا مجددا پسورد را وارد نماید. در مرحله بعد کاربر شماره تلفن یا شماره موبایل را وارد کرده تا در حافظه دستگاه ذخیره شود. بعد از آن دستگاه به حالت فعال رفته و در صورت عبور جسم دارای دما از مقابل چشمی آژیر به صدا در می آید و در همان لحظه دستگاه به شماره تلفن ذخیره شده تماس می گیرد. تنها شخصی می تواند آژیر را خاموش کند که پسورد دستگاه را بداند یا ریموت کنترل داشته باشد. اگر پسورد سه بار متوالی اشتباه وارد شود دستگاه به مدت یک دقیقه قفل خواهد شد. توسط ریموت کنترل می توان حالت های فعال یا غیر فعال بودن سیستم و همچنین روشن و خاموش کردن آژیر را کنترل نمود. لازم به ذکر است که کاربر می تواند پسورد و شماره تلفن ذخیره شده در حافظه دستگاه را تغییر دهد و این اطلاعات با قطع برق نیز از بین نمی روند.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

هر دستگاه مونتاژ شده: 575000 تومان *به همراه چشمی و آژیر*
برنامه کامل و شماتیک: 125000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 75000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 35000 تومان
 باتری کتابی مدار ریموت: 15000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

۲ نظر

  1. سلام . وقتتون بخیر . خروی سنسور های چشمی به چه صورت هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *