ریموت کنترل دو کاناله توسط پیامک

این پروژه یک ریموت کنترل دو کاناله است، توسط این دستگاه می توان دو وسیله برقی را بدون محدودیت مکانی از طریق SMS کنترل نمود. نحوه ارتباط با دستگاه و کنترل خروجی ها (رله ها) توسط دریافت و ارسال پیامک صورت می گیرد. این پروژه دارای رمز اولیه برای ارتباط با دستگاه است و قابلیت تشخیص خودکار شماره تماس گیرنده و ارسال گزارش به شماره مربوطه را دارد. برای کار در باند GSM از ماژول SIM900A استفاده شده است و برای نمایش اطلاعات از LCD کاراکتری 16*2 بهره گرفته شده است، ماژول GSM و سوکت سیم کارت در زیر برد قرار دارند. میکروکنترلر استفاده شده ATmega8 می باشد و برنامه به زبان بیسیک نوشته شده است.

SMS-CONTROLER-2CH-2

SMS-CONTROLER-2CH-3

بعد از اتصال منبع تغذیه مورد نیاز به مدار، برای ارتباط با دستگاه و وارد شدن به منوی کنترل باید رمز اولیه توسط پیامک به مدار ارسال شود. در صورت صحت رمز عبور، دستگاه با ارسال پیامک به شماره کنترل کننده وضعیت را اعلام می کند. سپس می توان با ارسال پیامک مشخص، رله ها را فعال یا غیر فعال نمود. ارتباط بین دستگاه و کاربر کاملا دوطرفه بوده و دستگاه بعد از انجام دستورات دریافتی، گزارش کار را به شماره کنترل کننده پیامک می کند. لازم به ذکر است که این پروژه قابلیت اتصال به باتری بک آپ خارجی را دارد و در صورتی که باتری بک آپ در مدار باشد بعد از قطع منبع تغذیه، با ارسال پیامک به آخرین شماره کنترل کننده دستگاه، وضعیت را اعلام می کند.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

هر دستگاه مونتاژ شده: 435000 تومان
برنامه کامل و شماتیک: 95000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 65000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 35000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *