دستیار فروشگاه کوچک با AVR

این پروژه آموزشی یک سیستم دستیار فروشگاهی کوچک برای نمایش قیمت و درصد سود فروش کالا با قابلیت تبدیل نرخ دلار، پوند و ریال می باشد. این دستگاه قابلیت اتصال به پورت سریال کامپیوتر با پروتکل RS232 را دارد و می تواند توسط پورت DB9 با کامپیوتر نیز به تبادل اطلاعات بپردازد. برای نمایش اطلاعات از LCD کاراکتری 16*2 و برای ورود اطلاعات از کیپد 3*4 استفاده شده است. میکروکنترلر استفاده شده ATmega16 می باشد و برنامه به زبان بیسیک نوشته شده است.

بعد از روشن کردن دستگاه، پیام اولیه بر روی LCD نوشته شده و بعد از آن دستگاه از کاربر می خواهد تا نوع دریافت ورودی را مشخص کند، به طور مثال کاربر گزینه کیپد را انتخاب می کند. سپس نوبت به وارد کردن نرخ مرجع می رسد. کاربر می تواند با فشردن اعداد کیپد، نرخ مرجع را وارد کرده و کلید تایید را بفشارد. در مرحله بعد باید نرخ دلار به روش قبل وارد شود و پس از آن نیز نوبت به وارد کردن نرخ پوند می رسد. مرحله بعد مشخص کردن میزان درصد سود از فروش کالاست، در این مرحله نیز با فشردن اعداد روی کیپد این مقدار وارد می شود.

پس از آن دستگاه از کاربر می خواهد تا یکی از حالت های دستیار فروشگاهی یا حالت مبدل ارز را انتخاب نماید. در صورت انتخاب گزینه اول، کاربر می تواند به تعداد حداکثر 25 قلم، نام کالا و تعداد واحد مبلغ آن را به دستگاه معرفی کند و در صورت انتخاب گزینه مبدل ارز، می تواند واحد های ریال، دلار و پوند را به یکدیگر تبدیل نماید. چنانچه کاربر گزینه اول را انتخاب کند، بعد از وارد کردن نام کالا و مبالغ آن ها، دستگاه به حالت نمایش اجناس فروشگاه رفته و مشخصاتی مانند نام کالا، درصد سود، مبلغ کالا و میزان سود از فروش هر کالا را محاسبه و به مدت چند ثانیه نمایش می دهد.

لازم به ذکر است که در صورت انتخاب ارتباط با کامپیوتر، دستگاه اطلاعات تمامی مراحل فوق را از کامپیوتر و از محیط Hyper Terminal ویندوز دریافت خواهد کرد. در این پروژه آموزشی به دلیل کاهش کدهای برنامه از ذخیره سازی اطلاعات در حافظه دائمی میکروکنترلر صرف نظر شده، بنابراین نام کالاها و مبلغ آنها بعد از قطع برق پاک می شوند.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

هر دستگاه مونتاژ شده: 315000 تومان
برنامه کامل و شماتیک: 65000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 55000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 35000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

۲ نظر

  1. سلام
    امکان این وجود داره که با کدویژن نوشته شه؟

    • سلام
      بله موردی نیست و قابل انجام است، در صورت تمایل جهت اطلاع از زمان تحویل و مبلغ برنامه از طریق یکی از راه های ارتباطی در تماس باشید.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *