محاسبه مقدار مقاومت با صفحه لمسی

این پروژه یک نمونه از پروژه های آموزشی برای خواندن مقدار مقاومت با 3 نوار رنگی و یک نوار خطا می باشد، برای انتخاب رنگ نوارهای مقاومت از صفحه لمسی و برای نمایش اطلاعات از LCD گرافیکی 64*128 استفاده شده است. میکروکنترلر استفاده شده ATmega32 می باشد و برنامه به زبان سی نوشته شده است.

بعد از اتصال آداپتور به دستگاه و نمایش اطلاعات اولیه، کاربر باید ابتدا نوار اول را لمس کرده تا در منویی که در پنجره جدید باز می شود رنگ مورد نظر را انتخاب کند. با انتخاب رنگ، کد رنگ در صفحه اصلی و در بالای نوار مربوطه نوشته خواهد شد و این روند تا انتخاب رنگ چهارم که مختص تلرانس می باشد ادامه دارد. بعد از انتخاب کلیه رنگ ها و سپس لمس OK، دستگاه مقدار مقاومت محاسبه شده را نمایش خواهد داد، در این صورت اگر مقدار مقاومت بزرگ باشد می توان با هر بار لمس کردن بخش نمایش مقاومت، واحد نمایش را تغییر داد. به طور مثال اگر مقدار مقاومت نمایش داده شده 4700 اهم باشد، با لمس بخش نمایش مقاومت، این مقدار 4.7 کیلو اهم نمایش داده خواهد شد. در انتها با لمس بخش RST می توان برای ریست کردن مقدار مقاومت نمایش داده شده و انتخاب مجدد رنگ ها اقدام نمود.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

هر دستگاه مونتاژ شده: 785000 تومان
برنامه کامل و شماتیک: 175000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 45000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 35000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *