پروژه الکترونیک - پروژه های الکترونیک

فرکانس متر دیجیتال ۱Hz تا ۱GHz

این پروژه یک فرکانس متر دقیق و حساس با ۶ رقم اعشار می باشد که می تواند فرکانس یک هرتز تا یک گیگاهرتر را اندازه گیری کرده و قابلیت اتصال به کامپیوتر و نمایش اعداد را دارا می باشد. میکروکنترلر استفاده شده ATmega8 بوده و از یک LCD کاراکتری 16*2 به عنوان نمایشگر استفاده شده است.

این فرکانس متر با استفاده از آی سی های تقسیم کننده فرکانس طراحی و ساخته شده است و دارای حساسیت و دقت بالایی می باشد. پروژه مذکور دارای دو Mode برای فرکانس های بالا و پایین بوده و به کمک کلید های کشویی می توان دستگاه را در یکی از دو مد Low Freq یا High Freq قرار داد. در مد Low Freq دامنه اندازه گیری بین یک هرتز تا حدود 4 مگاهرتز با دقت سه رقم اعشار و در مد High Freq دامنه اندازه گیری بین یک مگاهرتز تا یک گیگاهرتز و با دقت 6 رقم اعشار خواهد بود.

در طراحی این فرکانس متر از 3 آی سی تقسیم فرکانس به نام های SP8704 و SP7490 استفاده شده است که آی سی اول تا ورودی یک گیگ را دریافت کرده و فرکانس حاصل را بر 128 تقسیم می نماید و دو آی سی بعدی هر کدام عدد به دست آمده را بر 10 تقسیم می کنند که نتیجه حاصل شده در میکرو در عدد 12800 ضرب می شود و فرکانس واقعی را نمایش می دهد. ورودی این فرکانس متر می تواند سینوسی یا مربعی باشد. برای اتصال مدار به پورت COM یا سریال کامپیوتر، وارد محیط HyperTerminal شده و نرخ انقال اطلاعات را روی ۹۶۰۰ تنظیم کنید.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

هر دستگاه مونتاژ شده: 465000 تومان
برنامه کامل و شماتیک: 95000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 65000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 35000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *