اسیلوسکوپ دیجیتال با AVR

این پروژه یک اسیلوسکوپ دیجیتال با میکروکنترلر ATmega16 و LCD گرافیکی 128*64 می باشد که برخی از مشخصات اسیلوسکوپ های حرفه ای را داراست، مشخصاتی از قبیل موقعیت Vertical، تنظیم دامنه، Sweep، فیکس کردن صفحه و… فرکانس کاری این اسیلوسکوپ با توجه به فرکانس نمونه برداری A2D در حد کیلوهرتز می باشد و از A2D به عنوان ورودی مدار استفاده شده است. برای تنظیمات سرعت نمایش و رفرش صفحه از میکروسوئیچ و برای انتخاب حالت سیگنال AC/DC از کلید کشویی دو حالته و برای تنظیم موقعیت Vertical و تنظیم دامنه از ولوم استفاده شده و برنامه این پروژه به زبان بیسیک نوشته شده است.

بعد از روشن کردن مدار و نمایش مشخصات اولیه، درصورتی که ورودی یک سیگنال AC، دندارن اره ای، مثلثی یا مربعی است کلید کشویی را روی حالت AC قرار داده و سیگنال به محل مربوطه متصل شود، حداکثر دامنه سیگنال ورودی 5 ولت می باشد. در این حالت سیگنال ورودی در LCD نمایش داده خواهد شد، کاربر می تواند با چرخاندن پتانسیومتر V موقعیت عمودی سیگنال و با چرخاندن پتانسیومتر D دامنه سیگنال را تغییر دهد.
لازم به ذکر است که برای تنظیم مدت زمان بروز رسانی اطلاعات نمایش داده شده در LCD می توان از میکروسوئیچ های +R و –R و همچنین برای کنترل سرعت نمایش شکل موج می توان از میکروسوئیچ های +S و –S استفاده کرد. در سطر اول LCD مقدار تنظیمی مدت زمان بروز رسانی اطلاعات به صورت R و مقدار تنظیمی سرعت نمایش شکل موج به صورت S نمایش داده شده و همچنین مقدار ولتاژ DC ورودی و مقدار فرکانس شکل موج مربعی نمایش داده می شود. در صورتی که سیگنال ورودی ولتاژی از نوع DC باشد، کلید کشویی روی DC تنظیم شود، در این حالت می توان مقدار ولتاژ ورودی را مشاهده نمود.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

هر دستگاه مونتاژ شده: 745000 تومان
برنامه کامل و شماتیک: 95000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 65000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 45000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *