کنترل سرعت موتور براشلس با AVR

این پروژه یک دستگاه اسپید کنترل موتورهای براشلس یا BLDC با حداکثر جریان 3 آمپر می باشد، برای راه اندازی موتورهای بدون جاروبک نیاز به سخت افزاری است تا بتوان سیگنال PWM را تقویت و به موتور تزریق نمود. این پروژه از دو میکروکنترلر تشکیل شده که یکی از آنها برای دریافت ورودی از کاربر و نمایش اطلاعات، و میکروکنترلر دیگری به همراه ماسفت ها برای راه اندازی موتور براشلس استفاده شده است، ارتباط بین دو میکروکنترلر توسط ارتباط سریال USART برقرار شده است. برای نمایش اطلاعات از LCD کاراکتری 16*2 و برای ورود اطلاعات از کیپد 4*3 بهره گرفته شده است. میکروکنترلرها ATmega8 بوده و برنامه به زبان سی در کدویژن نوشته شده است.

bldc-driver-avr-2

بعد از اتصال آداپتور به مدار، دستگاه از کاربر می خواهد تا مدت زمان اجرایی مرحله اول را بر حسب ثانیه مشخص کند. بعد از وارد کردن زمان و فشردن کلید تایید، نوبت به وارد کردن مقدار سرعت موتور می شود، در این مرحله کاربر می تواند سرعت حرکت موتور را برحسب درصد وارد کند، یعنی با وارد کردن عدد 10 موتور با 10 درصد حداکثر سرعت خود شروع به دوران می کند. بعد از وارد کردن مقدار سرعت و فشردن کلید تایید، دستگاه از کاربر می پرسد تا مرحله بعد تنظیم شود یا خیر، با فشردن کلید تایید وارد مرحله دوم حرکت موتور می شود و کاربر می تواند مدت زمان اجرای مرحله دوم و همچنین سرعت موتور را تعیین کند و این روند تا مرحله ششم ادامه دارد.

در صورتی که کاربر تمایلی به تنظیم مرحله بعد ندارد با فشردن کلید انصراف می تواند به مرحله استارت موتور وارد شده و موتور مراحل تنظیم شده را یکی پس از دیگری و به صورت خودکار طی می کند. در این صورت بر روی LCD وضعیت مرحله در حال اجرا، مقدار زمان تنظیم شده، مقدار سرعت و مقدار زمان باقی مانده با شمارش معکوس نمایش داده می شود. و روند تکرار مراحل تا زمانی که کلید STOP فشرده شود ادامه دارد.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

هر دستگاه مونتاژ شده: 785000 تومان *بدون موتور*
برنامه کامل و شماتیک: 185000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 95000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 65000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *