قفل رمز دیجیتال

پروژه ای که در این ساعت از EEng.ir قرار داده شده یک قفل رمزی دیجیتال با خروجی رله 7 آمپری برای اتصال به درب بازکن می باشد که با میکروکنترلر ATmega16 پیکربندی شده است. برای نمایش اطلاعات از LCD کاراکتری ۱۶*۲ و برای ورود اطلاعات از کیپد ۳*۴ استفاده شده است. برای اعلام صحت رمز ورودی از بازر استفاده شده و برنامه این پروژه به زبان بیسیک نوشته شده است.

بعد از اتصال آداپتور به مدار و روشن شدن سیستم، دستگاه از کاربر می خواهد تا رمز را ایجاد کند. در این حالت، کاربر با وارد کردن رمز 4 رقمی و فشردن کلید تایید وارد بخش دوم که وارد کردن مجدد رمز است می شود تا خطای احتمالی در وارد کردن رمز رخ ندهد. اگر رمز به صورت صحیح وارد شده باشد، دستگاه عدد رمز را نمایش داده و بوق کوتاهی شنیده خواهد شد و به مرحله دائم کار می رود و در صورتی که مغایرتی در عدد رمز وجود داشت، دستگاه با بوق طولانی پیام خطا را نمایش داده و از کاربر می خواهد تا عملیات ایجاد رمز را مجددا انجام دهد.

بعد از ایجاد رمز و در حالت دائم کار، با وارد کردن رمز صحیح و فشردن کلید تایید، پیام مرتبط با آن نمایش داده شده و بازر و رله به مدت یک ثانیه فعال می شوند تا درب باز گردد و در صورتی که رمز اشتباه وارد شود، دستگاه پیام خطا را نمایش می دهد. برای تغییر و ایجاد رمز جدید، بعد از وارد کردن رمز صحیح و فشردن کلید انصراف، دستگاه ریست کارخانه شده و کاربر قادر است تا رمز دستگاه را تغییر دهد. لازم به ذکر است که عدد رمز در حافظه دائمی میکروکنترلر قرار می گیرد و با قطع برق هیچگاه از بین نمی رود.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

هر دستگاه مونتاژ شده: 385000 تومان
برنامه کامل و شماتیک: 75000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 55000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 35000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

۲ نظر

  1. salam
    دستتون با بت برنامه درد نکنه اگر ی دونه با رله بذارید ممنونتون میشم
    روز خوبی داشته باشید

    • با سلام

      یک مدل دیگر در سایت موجود است. با این حال اگر مدار مورد نظر در سایت وجود نداشت میتوانید در قسمت سفارش پروژه موضوع را مطرح کنید.

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *