شتاب سنج و زاویه سنج بی سیم با قابلیت ذخیره اطلاعات

این پروژه یک دستگاه شتاب سنج و زاویه سنج می باشد که قابلیت ارسال اطلاعات اندازه گیری شده را به مدار گیرنده دارد. مدار فرستنده شامل LCD کارکتری 16*2 می باشد تا اطلاعات اندازه گیری شده توسط سنسور ژیروسکوپ MPU6050 که به صورت ماژول GY521 ارائه شده است را نمایش دهد، همچنین این اطلاعات توسط ماژول NRF24L01P به مدار گیرنده ارسال می شوند. مدار گیرنده نیز از یک LCD کاراکتری 16*2 بهره می برد تا اطلاعات دریافتی را نمایش دهد. علاوه بر نمایش اطلاعات شتاب و زاویه، دستگاه گیرنده این اطلاعات را در کارت حافظه MicroSD که در زیر برد تعبیه شده است ذخیره می کند و بعد از آن این اطلاعات را از طریق پورت سریال RS232 به کامپیوتر ارسال می کند. میکروکنترلر مدار فرستنده ATmega8 و مدار گیرنده ATmega32 می باشد و برنامه به زبان بیسیک نوشته شده است.

MPU6050-GY521-Wireless1

MPU6050-GY521-Wireless2

بعد از اتصال آداپتور به مدارات، دستگاه های فرستنده و گیرنده روشن می شوند و در مدار فرستنده زاویه های X,Y,Z به همراه شتاب حرکت در جهت X و Y نمایش داده می شوند. در همین هنگام اطلاعات به مدار گیرنده نیز ارسال می شوند و در دستگاه گیرنده با ایجاد خودکار فایل info.txt اطلاعات در کارت حافظه ذخیره شده و به کامپیوتر ارسال می شوند. لازم به ذکر است که در این پروژه برای افزایش برد ارتباط بی سیم از ماژول NRF با برد نامی یک کیلومتر استفاده شده است، در صورت تمایل برای کاهش هزینه می توان از ماژول NRF با برد 50 متر استفاده نمود که در این صورت نیاز به هماهنگی قبل از خرید می باشد.

پنل خرید سخت افزار ، سورس و فایل

پَک دستگاه مونتاژ شده: 765000 تومان *یک فرستنده و یک گیرنده به همراه کارت حافظه 4 گیگابایت MicroSD*
برنامه کامل و شماتیک: 175000 تومان
هزینه فایل PCB پروژه: 85000 تومان
آداپتور مخصوص پروژه: 75000 تومان

سفارش پروژه سفارش پروژه با تغییرات

به همراه دستگاه مونتاژ شده، شماتیک و برنامه دمو، توضیحات برنامه دمو و عملکرد قطعات ارائه میگردد.
برنامه دمو: برنامه ای است که در آن بخشی از برنامه کامل حذف شده تا از کپی برداری دستگاه جلوگیری شود، البته این برنامه برای ارائه دانشجویی مناسب است. شما می توانید برنامه کامل را به صورت مجزا، خریداری نمایید.

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

مهندس مهران نظرخانی

حتما ببینید

سنجش گرد و غبار به همراه نمایشگر رنگی

در این پروژه آموزشی سنسور گرد و غبار DSM501 به همراه نمایشگر TFT رنگی لمسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *